چگونه توليد مد پس از Coronavirus تغيير خواهد كرد

۲۵ بازديد

اگر مدتي وجود داشت كه مد بتواند خود را دوباره اختراع كند ، اكنون زمان آن است. اين صنعت به دليل همه گير COVID-19 به شدت آسيب ديده است. ميلياردها دلار سفارش لباس كه با توليد كنندگان در سراسر جهان درج شده است ، لغو شده است. فروشندگان عمده فيزيكي تعطيل شده اند. فروش آنلاين در آمريكا به ميزان 30-40٪ كاهش يافته است. اكثر مشاغل مد به احتمال زياد طي ماه هاي آينده دچار پريشاني مالي خواهند شد. خيلي ها زنده نمي مانند.
COVID-19 به اصطلاح "قو سياه" ، ضعف اساسي در سيستم مد سنتي را نشان داده است: تطبيق عرضه و تقاضا. رهبران اين صنعت مدتهاست كه مي دانند روش قديمي انجام كارها - يعني توليد فصلي اقلام در خارج از كشور بدون هيچ گونه بازخورد مشتري و سپس ماه ها بعد با اين اميد كه اين كالاها در فروشگاه هاي خرده فروشي در سراسر جهان به فروش برسند - كار نمي كند. توليد بيش از حد صنعت در هر فصل با 30 تا 40٪ باورنكردني اجرا مي شود. براي مشاغل با 2.5 تريليون دلار درآمدهاي جهاني سالانه ، مد به بازسازي نحوه توليد و در چه مقادير رسيده است.
نه تنها سيستم مد سنتي از نظر اقتصادي ضايع نيست بلكه براي محيط زيست نيز بسيار آسيب رسان است. مطابق گزارش سال جهاني سلامتي ، روند مد ، دومين عامل بد در جهان از نظر آلودگي آب است. همچنين مسئول تقريباً 10٪ از كل انتشارات كربن است. قيمت زيبايي در كره زمين بسيار بالا و واقعي است.
بنابراين ، در شرايطي كه جهان در طول اين بحران COVID-19 در حالت مكث قرار دارد ، فرصتي نادر براي دنياي مد وجود دارد كه از نظر مالي و محيطي به چگونگي انجام امور فكر كند. اين مطمئناً در مورد مسئولان اصلي ، خانه هاي مد كه بخش بزرگي از زنجيره ارزش صنعت را كنترل مي كنند ، صادق است. اما در مورد تازه واردان نيز صدق مي كند: مبتكران و اخلالگراني كه ممكن است زمان مناسبي را براي تكان دادن و بهبود وضعيت موجود پيدا كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.